ANS EN TJERK JONKER STICHTING

ANBI Status

ANS EN TJERK JONKER STICHTING

De ATJ Stichting is door de belastingdienst per 14 Mei 2019 aangemerkt als ANBI-stichting.

Statutaire naam: Ans en Tjerk Jonker Stichting

RISN/Fiscaal nummer: 859707283

Bankrekening IBAN NL66ABNA0844008788 BIC ABNANL2A

Oprichtingsdatum

De Ans en Tjerk Jonker Stichting afgekort de ATJ Stichting is op 5 februari 2019 opgericht.

Contactgegevens:  Ans en Tjerk Jonker Stichting. Zandsteeg 25 4255 SE Nieuwendijk. Email: atjstichting@gmail.com.

Doelstelling : De (financiële) ondersteuning van lokaal actieve stichtingen; de (financiële) ondersteuning van (faciliteiten voor) gehandicapten; het gelegenheid geven voor vakanties voor zieke kinderen en hun familieleden: de ondersteuning van zorg aan terminale patiënten.

Bestuursfunctie : Het bestuur van de ATJ Stichting is verantwoordelijk voor het beleid van de stichting, draagt er voor zorg dat het beleid wordt uitgevoerd en houdt toezicht op die uitvoering.

Bestuurssamenstelling

Het bestuur van de stichting (onbezoldigd) is als volgt samengesteld:

1.Mevr.A.E.J. Jonker - Pullen  voorzitter (bestuurslid vanaf oprichtingsdatum)

2 Mevr. W. E. M.  Aerts - Pullen algemeen lid (bestuurslid vanaf oprichtingsdatum)

3.Dhr. M.J.P.C. Mertens   penningmeester (bestuurslid vanaf oprichtingsdatum)

4.Dhr S. Flikweert secretaris (bestuurslid vanaf oprichtingsdatum)

Bestuursbeloning : De bestuurders ontvangen geen beloning voor hun werkzaamheden. Zij hebben wel recht op vergoeding van de door hen in de uitoefening van hun functie gemaakte kosten.

Beleidsplan 2022-2024 van de Ans en Tjerk Jonker stichting.

Ans en Tjerk Jonker Stichting

Statutair Gevestigd: Juliana van Stolbergstraat 32, 4264SW Veen

Contactgegevens: Ans en Tjerk Jonker Stichting. Zandsteeg 25 4255 SE Nieuwendijk.

KvK : 73911364

RSIN : 859707283

Website : www.atjstichting.nl

Bestuurssamenstelling:

Ans Jonker - Pullen , Voorzitter

Stoffel Flikweert , Secretaris

Mathieu Mertens , Penningmeester

Wilma Aerts - Pullen , Bestuurslid

Doelstelling van de stichting:

De (financiële) ondersteuning van lokaal actieve stichtingen;

De (financiële) ondersteuning van (faciliteiten voor) gehandicapten;

Het gelegenheid geven voor vakanties voor zieke kinderen en hun familieleden;

De ondersteuning van zorg aan terminale patiënten

In de periode 2022-2024 zal verder worden gewerkt aan het opzetten en structureren van de stichting.

Het stichting  fungeert als vermogensfonds met een stamkapitaal. De stichting is dus voor wat betreft het doen van uitkeringen afhankelijk van het resultaat van de beleggingen. Het beheer van de  beleggingen is uitbesteed . Beleggingen vinden plaats binnen de kaders van het door het bestuur opgestelde beleggingsbeleid.

Het stamkapitaal wordt jaarlijks verhoogt met de toegezegde jaarlijkse lijfrenteschenking en eventuele incidentele giften. Wanneer van toepassing wordt, vanuit de opbrengst van de beleggingen, het stamkapitaal aan het eind van het jaar gecorrigeerd met het inflatiepercentage van het betreffende jaar. Aldus blijft het opgebouwde stamkapitaal in tact.

De Stichting heeft geen winstoogmerk en heeft ten doel het gehele saldo van de opbrengsten uit het stamkapitaal minus de kosten in de vorm van schenkingen uit te keren conform de statutaire doelstelling.

De Stichting is een vermogensfonds en zal geen fondsenwervende activiteiten ondernemen.De bestuurskosten en administratieve kosten zijn laag.

Het bestuur neemt zelf initiatief richting organisaties die zij overweegt te ondersteunen. Aanvragen die zonder voorafgaand verzoek van het bestuur worden ingezonden worden in principe niet in behandeling genomen.

De belastingdienst heeft de stichting de ANBI status toegekend, van belang met de daaraan verbonden fiscale faciliteiten inzake schenkingen en donaties.

Verslag van de uitgeoefende activiteiten : Alle belangrijke activiteiten zullen worden opgenomen in de te maken jaarverslagen en deze worden opgenomen op de website van de ATJ Stichting. Jaarverslagen 2020 en 2021 zijn gepubliceerd.

Financiële verantwoording : De ATJ Stichting is een stichting zonder winst oogmerk die haar activiteiten kan ontplooien dankzij de opbouw van een stamkapitaal. In de financiële paragraaf van het jaarverslag zal de financiële verantwoording worden omschreven. Het jaarverslag zal worden opgesteld conform de richtlijnen voor de jaarverslaggeving voor fondsenwervende instellingen de zgn. RJ 650, en bevat o.a. een balans ,staat van baten en lasten begroting en kosten verdeelstaat. Het concept jaarverslag 2020 is voorafgaande aan de jaarvergadering gepubliceerd.

Jaarverslag ATJ stichting 2021

De ATJ stichting is opgericht op 5 februari 2019 en ingeschreven bij de KvK onder nummer 73911364.

De stichting is aangemerkt door de belastingdienst als een ANBI stichting. RSIN nummer 8597 07 283.

Er hebben zich in 2021 geen bestuurswijzigingen voor gedaan en het  bestuur wordt gevormd door:

- Mevr. A. E. J. Jonker - Pullen (voorzitter)

- Mevr. W. E. M. Aerts – Pullen (lid)

- Dhr. M. J. P. C. Mertens ( penningmeester)

- Dhr. S. Flikweert ( secretaris )

Het bestuur heeft in 2021 één keer vergaderd.

Door de coronabeperkingen hebben er weinig fysieke activiteiten plaats gevonden. Zo nodig zijn besluiten per email genomen.

De volgende stichtingen hebben we in 2021 ondersteund met een gift

Stichting Eigenwijs

Stichting Humanitas DMH

Stichting Vicky Brown

Stichting Wensambulance Brabant

KvK nummer: 73911364

Jaarverslag ATJ stichting 2022

Er hebben zich in 2022 geen bestuurswijzigingen voor gedaan en het bestuur wordt gevormd door:

- Mevr. A. E. J. Jonker - Pullen (voorzitter)

- Mevr. W. E. M. Aerts – Pullen (lid)

- Dhr. M. J. P. C. Mertens ( penningmeester)

- Dhr. S. Flikweert ( secretaris )

Het bestuur heeft in 2022 drie keer vergaderd en zo nodig zijn besluiten per e-mail genomen.

De volgende stichtingen hebben we in 2022 ondersteund met een gift

Stichting Voedselbank-Altena